לאורך עשור של ניהול עסק למדתי מאינספור גורואים ויועצים ואני מוקירה תודה ענקית על כל מה שלמדתי ויישמתי בעסק.

יחד עם זאת, אני מוצאת שיש עצות ממש גרועות, שיועציי שיווק למיניהם חוזרים עליהם שוב ושוב, ושהם פשוט לא נחוצים לניהול עסק מצליח!

רוב שיטות השיווק וניהול העסק שם בחוץ הן זכריות במהותן.

האנרגיה הזכרית שלנו היא נפלאה, ומאוד מאוד נחוצה לנו בעסק, אך חשוב להבין:

כאשה (או בעלת גוף נקבי), אם את מתנהלת באנרגייה זכרית במשך רוב היום, הדבר עלול להיות מאוד שוחק, מעייף ומכבה את הזוהר הנשי הממגנט והטבעי שלך!

לכן לאורך השנים פיתחתי גישה ייחודית לשיווק וניהול העסק,
שילוב בין כלים של עסקים, שיווק ומכירות – יחד עם כלים מעולם המיניות והנשיות.
אני קוראת להכלאה המוזרה אך אפקטיבית הזו:

״שיווק אורגזמי!״

והגישה הזו היא זו שאפשרה לי להכניס מיליוני שקלים מקורסים דיגיטליים, סשנים אישיים וסדנאות וריטריטים פרונטליים,

  • בלי להשתעבד למדיה החברתית כל יום
  • בלי ״מיתוג״ (עד היום לא יודעת מה זה בכלל)
  • והכי חשוב – בלי לשחוק את עצמי עד דק – כלומר בהנאה ובתשוקה!

 

אז הנה 6 שקרים שגורואים של שיווק מספרים לך, ומה לעשות במקום:

הארה חשובה: אם אחת העצות של הגורואים עובדות מעולה בשבילך כרגע, המשיכי לעשות אותה! אם היא שוחקת ומעצבנת אותך – נסי את האופציות החדשות ותראי מה עובד עבורך.

1. ״את חייבת לתזמן פוסטים וליצור תכנית תוכן לכל החודש מראש״

באופן אישי ניסיתי מלא פעמים לשבת ולתכנן תוכן מראש, אבל אני מוצאת שזה בדרך כלל מכבה את היצירתיות הספונטנית הטבעית שלי. זה משהו ששואב ממני אנרגיה ולא ממלא אותי.

מה לעשות במקום:

  • התהלכי עם פנקס רעיונות קטן או פתחי קובץ בטלפון/לפטופ – שבו את משרבטת בכל פעם שעולה לך השראה לתוכן.
  • ישבת עם לקוח ופתרת עבורו בעיה באופן מעניין? תכתבי על זה!
  • לימדת משהו מעניין בקורס? תכתבי טעימה מתוכו.
  • למדת משהו מעניין בעצמך? שתפי אותנו מה היה מעניין ותרם לך
  • ראית סרטון מדליק מתחום אחר שעורר בך השראה? כתבי איך את יכולה ליישם משהו דומה בתחום שלך?
  • דיברת עם חברה על שקר מעצבן שהתעשייה בתחום שלך מספרת לא/נשים? תתעצבני על זה! (בדיוק כמו המאמר שאת קוראת ברגע זה ממש! 😉

השראה נמצאת בכל מקום, כל הזמן.

mריך רק לשים לב אליה.

חשוב שהתוכן שאת כותבת יהיה מחובר להשראה, לחזון ולתשוקה שלך.

לכן, כשנוחתת עלייך השראה לשתף משהו, הזמן הכי טוב לשתף אותו הוא בדרך כלל ממש עכשיו – כשהרגש טרי וחי ופועם בתוכך.

אבל אם אין לך זמן או פניות לכתוב מייד, כתבי את הרעיון בפנקס ובפעם הבאה שתשבי לכתוב פוסט, יהיו לך שפע של רעיונות.

2.״ את חייבת ליצור פרופיל של הלקוח האידיאלי שלך״

יואו, כמה פעמים מילאתי את השאלונים האלה של ״פרופיל לקוח״, אללה יסתור, זה כזה משעמם ומיותר בעיני! במקום לנסות לנחש מהם הפחדים, התשוקות והרצונות של הלקוחה האידיאלית שלי, למה לא פשוט לשאול אותה ישירות

במקום ליצור ״פרופיל לקוח״, נסי לרדת לשטח:

לדבר עם לקוחות פוטנציאליים או קיימים, לשאול מלא שאלות, והכי חשוב להקשיב ממש טוב לכל מה שנאמר, וגם למה שלא נאמר בשיחות האלה – לשמוע בין השורות. להתחבר ללב של הלקוחות האידיאליים שלך מלמטה למעלה, מתוך חיבור אמיתי, קשוב ואותנטי לצרכים שמגיעים מהשטח – זו הדרך הכי מהירה שאני מכירה לדבר ישירות ללב של הלקוחות האידיאליים שלך במסרים השיווקיים שלך. 

זו גם בדרך כלל הדרך שהכי ממלאת אותנו כנשים – יצירת חיבור לב, דיבור, הקשבה, קהילה, שיתופי פעולה – אלה דברים שמזינים את האנרגיה הנקבית שלנו ומונעים שחיקה מיותרת בעסק.

3. ״את חייבת לעשות מיתוג לעסק!״

מה זה בכלל ״מיתוג״ אלוהימא אדירימא??

אני כבר עשור מנהלת עסק מצליח ומעולם לא התעסקתי עם הדבר הזה. כן יש לנו לוגו ויש צבעים מסויימים לאתר, אבל מעבר לזה אין לנו זמן לזה – אנחנו עסוקות מידי בפיזור הנצנצים שלנו לכל עבר! 😀

אני רואה כל כך הרבה חברות וקולגות שלי שמתעסקות חודשים, אם לא שנים (!) בנראוּת של האתר שלהן, הצבעים, הפונטים, התמונות וכולי, כך שלא נשאר להן זמן למה שבאמת חשוב: לשווק כדי שיגיעו אליהן יותר לקוחות, למכור כדי להתפרנס בשפע, ולספק את השירות/מוצר שלהן, באופן שישפיע על חייהם של הלקוחות בצורה המיטבית ביותר.

הייתי מגדילה ואומרת שהרבה נשים מתעסקות עם הצבעים והפונטים כדי שלא תצטרכנה לשווק ולמכור, סוג של אסטרטגיית המנעוּת חמודה כזאתי…

אז במקום ״מיתוג״ נסי לשאול את עצמך וכתבי במחברת:

למה אני עושה את מה שאני עושה? מהן המתנות הכי גדולות שיש לי לתת לעולם דרך העסק שלי? 

זוהי רשימה של ה״נצנצים״ האישיים שיש לך לפזר בעולם.

בתחילת יום עבודה שאלי את עצמך:

מה אני יכולה לעשות היום כדי לפזר את הנצנצים האלה?

מה הצעד הבא הכי חשוב שלי להיום?

התמקדי בזה.

פונטים וצבעים זה אחלה, אבל זה ממש לא העיקר.

4. ״את חייבת להראות ולהישמע מקצועית וייצוגית״

נאאאא…! ״ייצוגית״ זה כל כך 2005. 

לקוחות בימינו יעדיפו אותנטיות, אמינות, יכולת להזדהות עם בעלת העסק (relatability) ואפילו הומור, מאשר בגדים נורא יפים או שפה מאוד גבוהה. 

במקום להתעסק ב״מה ללבוש״ להרצאה או לסרטון,  נסי להציג את עצמך בדיוק כפי שאת. כמה מהסרטונים הכי מוצלחים שלי צולמו על הספה בסלון עם הכביסה הלא מקופלת ברקע… 

כשאת מצלמת סרטון, אני מציעה ללבוש משהו שעושה אותך שמחה ונינוחה.

כשאת כותבת פוסט או מאמר, דמייני שאת יושבת עם חברה בסלון ומדברת איתה על הנושא הזה – בגובה העיניים.  

העסקים המצליחים בעידן החדש הם אלה שיוצרים חיבור לב אותנטי עם הלקוחות שלהם.

5. ״את חייבת לעבוד קשה ולקרוע את עצמך כדי להצליח!״

אני לא מנסה ליפייף את זה, העבודה בעסק אכן דורשת הרבה עבודה, וגם נחישות והתמדה. אבל האסכולה שמקדשת עבודה יום ולילה בעסק, כסוג של גבורה או הוכחה לכך שאת בעלת עסק מצליחה, פשוט לא מקובלת עליי.

היה לי מאמן עסקי שכל-כך דגל בגישה הזו שהוא אפילו קרא לכלב שלו Hustle!!  (בתרגום חופשי: קריעת תחת).

באופן מפתיע, מה שמצאתי בעסק שלי, וזה קורה שוב ושוב לאורך השנים:

כשאני מתעדפת את העונג והתשוקה שלי, לקוחות מתמגנטים אליי באופן טבעי! 

האם זה אומר שאני יושבת כל היום בחוף ושותה מרגריטות?

ממש לא!

אבל אין ספק ששעות רבות של השבוע שלי מוקדשות לעונג ולתשוקה שלי. 

אני מדברת על דברים כמו: תרגולי עונג ורווחה מינית יומיים (חיבור לאנרגיה מינית ונשית שאני מלמדת בקורסים שלי), מלא זמן עם הבת שלי, חברים וחברות, זמן לספורט, לנגן ולרקוד, לבשל אוכל מזין, זמן להיות בטבע… כל אלה קריטיים להצלחה של העסק שלי.

כן, קריטיים!

כשאני באנרגיה טובה, וכשאני חווה מלא עונג, אני זוהרת וממגנטת יותר.

אני זוכרת שהיה לנו קמפיינר שניהל את הפרסום שהיה מסמס לי:
״אני רואה שהיה לך סופ״ש רומנטי במיוחד עם בן הזוג? המכירות קפצו לשמיים!״

והוא היה צודק… 😉

״אבל איך את מספיקה את הכל?״ אולי את שואלת.

ובכן, עיצבתי את העסק כך ששבוע עבודה ממוצע אצלי הוא לא יותר מ-30 שעות עבודה. בכל שנה אני לוקחת לפחות חודש חופש רצוף ועוד חופשים קצרים יותר במהלך השנה.

והשאיפה שלי היא לעבוד רק 4-3 ימים בשבוע (אני עוד לא שם, אבל מתקרבת לזה).

יכול להיות שזה נשמע לך כרגע ממש ממש רחוק.

לכן אני מציעה להתחיל מעיגון של תרגיל עונג אחד ביום.

אני אתן דוגמאות לתרגילים כאלה ב:

״אתגר שיווק נשי ממגנט!״
4 ימים להעיף את העסק שלך קדימה דרך חיבור לגוף, לעונג ולזוהר הנשי הממגנט שלך

ואת ממש מוזמנת להצטרף אלינו ולתת בוסט רציני לעסק שלך! 

6. ״את חייבת תוכנית עסקית, מטרות ויעדים מדידים!״

אני מודה שתכנון הוא הצד הכי חלש שלי בעסק, ולמזלי התברכתי במנהלת משרד אלופה שעוזרת לי מאוד עם זה, וגם האימון העסקי שאני מקבלת תומך.

תכנון זה אחלה – אם זה מדליק אותך!

ועד לפני שנה תכנון ממש לא הדליק אותי. מעולם לא עשיתי תכנון לכל השנה מראש, או הצבתי יעדים מדידים לשנה.

השנה התחלתי אימון עסקי חדש שעוזר לי לתכנן באופן שכן מדליק אותי, ולכן עכשיו אנחנו עושות את זה יחד בצוות התשוקה.

הנקודה שלי היא שהצלחתי לנהל עסק מצליח במשך 8 וחצי שנים לפני שהתחלנו לתכנן בצורה זכרית יותר.

אז מה אפשר לעשות אם תכנון לא מדליק אותך?

במקום ליצור תוכנית עסקית, נסי להתחבר לחזון של העסק, ולחזון של כל מהלך שאת יוצרת בעסק. תני לחזון לעלות בתודעה שלך באופן אינטואיטיבי ולא שכלי (כלומר בצורה נקבית יותר), ותני לצעדים הבאים להתבהר משם.

קצת קשה להסביר את זה בכתיבה, יש מדיטציה שאני מלמדת תלמידות שלי בדיוק איך לעשות את זה, אם זה מעניין אותך, תכתבי לנו מייל ונשלח לך פרטים.

רוצה לתרגל יחד כלים לשיווק וניהול עסק בגישה נשית?
מוזמנת להצטרף ללא תשלום ל:

אתגר ״שיווק נשי ממגנט!׳
אתגר שיווק נשי ממגנט

כאן מצטרפות לאתגר, ומעיפות את העסק גבוה! 

 תודה שהגעת עד הסוף של המאמר, 
אשמח מאוד שתכתבי לי בתגובות האם עלו לך שאלות? 
האם יש כלי חדש שאת הולכת ליישם בעסק שלך? 
שתפי אותי בשמחה  

באהבה,
אפרת

Shares
הדרך לשחרור מיני מתחילה כאן
רוצה לגלות מה החסם המיני העיקרי שלך ואיך לשחרר אותו?

לחצי כאן ומלאי את השאלון

(התשובה אולי תפתיע אותך...)

You have Successfully Subscribed!

Share This
Open chat
צריכים עזרה?
היי 👋
איך נוכל לעזור?